ЩО ПОТРІБНО ЗМІ:
• Інформація, яка є важливою для їхньої аудиторії
• Щось незвичне, безпрецедентне, унікальне, сенсаційне
• Актуальність
• Нові ракурси популярних у ЗМІ тем
• Людські історії
• Достовірність (факти і цифри)
• Конфлікт, скандал, зіткнення інтересів і точок зору
ІНСТРУМЕНТАРІЙ РОБОТИ З ЖУРНАЛІСТАМИ
- Медіа-заготівки
- Прес-пакети (стисла інформація про організацію, її цілі і
діяльність, контактні номери телефонів і електронна пошта, веб-адреса,
інформація про керівництво з фотографіями, копії останніх прес-релізів і
статей про вашу організацію в ЗМІ, факти і статистика по вашим
проблемам з міжнародними порівняннями, інформація про законодавство у
вашій сфері, фотографії з ваших заходів, тощо)
- Інтернет-сайти
- Прес-релізи і прес-анонси
- Прес-конференції
- Дзвінки в редакції ЗМІ з запропонуванням інформаційних приводів,
інтерв’ю з публічними особами на актуальні теми, експертних коментарів
та участі публічних осіб у ток-шоу або інтерактивних прямих ефірах на
радіо і телебаченні
- Створення інформаційних приводів шляхом організації акцій, проведення соціологічних опитувань та інших досліджень, тощо
Поради з планування, написання та розповсюдження прес-релізів
Підготуйте шаблон прес-релізу Вашої організації на комп'ютері
(включіть Ваш логотип, гасло, адресу, електронну пошту, контактні
телефони, адресу веб-сайту).
Планування: питання, які треба собі поставити:
- Для кого я його готую?
- Що є найголовнішим в прес-релізі (новинним приводом, «гачком»)?
- Які факти у мене є на підтвердження того, про що йдеться в прес-релізі?
Написання:
- Пам'ятайте, що, в середньому, зайнятий журналіст проглядає прес-реліз протягом 5 секунд
- Напишіть заголовок великими літерами та намагайтесь умістити його в один рядок. Зробіть його простим та інформативним.
- Вступна частина (”лід”) є найважливішою частиною
прес-релізу та має представляти суть повідомлення. В ідеалі Ви повинні
відповісти на 5 питань у вступі: ХТО – основні люди чи організації у
повідомленні; ЩО – новини, які мають дізнатися ЗМІ та читачі; ДЕ –
місце, якщо це подія; КОЛИ – дата, день тижня, час; ЧОМУ – чому це
повідомлення є важливим
- Решта історії («основний текст») має бути розвитком повідомлення, викладеного у вступі, та містити суть повідомлення
- Завжди намагайтесь включити вдалу та авторитетну цитату
- Не використовуйте занадто багато статистики та будь-яким чином уникайте спеціальної та бюрократичної лексики і абревіатур
- Намагайтеся вкластися в одну сторінку. У жодному разі прес-реліз не повинен перевищувати дві сторінки
- Якщо ви маєте додаткову інформацію довідкового характеру, помістіть її у примітках для редакторів (або у "додаткову інформацію”)
Розповсюдження:
- Пам'ятайте про крайні терміни для журналістів
- Супроводжуйте відправку прес-релізу дуже коротким дзвінком журналісту, щоб підтвердити отримання повідомлення.
Чому прес-релізи не приносять очікуваного результату?
- Прес-реліз не містить цікавих новин
- Справжні новини заховані занадто глибоко в релізі
- Зміст релізу нудний, хоча і доцільний
- Занадто багато спеціальної лексики
- Прес-реліз погано сформульований та не відповідає профілю ЗМІ
- Реліз запізнюється чи не потрапляє до потрібної людини
- На дзвінки журналістів не відповідають належним чином
http://vsirivni.com.ua/newsv131.htm
|