Сайт сучасного журналіста
Ви - Гість

Меню сайта

Категорії розділу

Головна » Статті » Теорія журналістики

Що необхідно знати про ілюстрації?

Використання фотографій може покращити або погіршити оформлення газети. Те, як газета розміщує фотографії, особливо на першій смузі, є найвиразнішим показником розуміння принципів дизайну видання.

Публікувати потрібно тільки вдалі фотографії

Щоразу, коли  це можливо, варто розміщувати фотографії, які містять дію

Гарна фотографія повинна бути домінуючим елементом на сторінці

Якщо є вдала фотографія, то зробити її потрібно великого розміру

Потрібно вміло обрізати фотографії

Фотографії можна надати форми широкого /горизонтального/ або глибокого /вертикального/ прямокутника. Квадратна форма нудна

На першій смузі використовують найкращі фотографії

Якщо розміщують декілька пов'язаних між собою фотографій у фотонарисі, виділяють одну з них як головну. Цю фотографію варто зробити у два рази більшого розміру в порівнянні з іншими. Всі фотографії потрібно розмістити на сторінці разом так, щоб вони стосувалися одна одної

Необхідно визначити "напрямок" фотографії. У більшості випадків обличчя на фотографіях спрямовані ліворуч або праворуч. Якщо це фотографія, що показує дію, то вона має певний напрямок, якщо це портрет або "знімок голови", очі або плечі будуть визначати напрямок такого знімка. Установивши цей напрямок, створюють дизайн смуги так, щоб усі фото "дивилися" на сторінку, а не з неї. Вони також повинні бути спрямовані на статтю, яку вони супроводжують, а не від неї.

За допомогою дуже тонкої лінії малюють фотографіям контур. Таким чином, можна виділити фотографії на сторінці та додати їм більшого драматизму

Хоча підписи до фотознімків є невід'ємною частиною газетного оповідання, вони, як не дивно, виявляються елементом газетної структури, до якого ставляться найбільш зневажливо. Вони виявляються «бідним родичем» у сімействі текстів, графіки та ілюстрацій. Тим часом, погано зроблений підпис здатний спотворити саму ідею знімка, порушити логіку розповіді, або навіть зруйнувати задум інформаційного пакета в цілому.

Ось кілька правил, про які потрібно пам'ятати при підготовці підпису для фотознімка

-           Перевіряйте факти. Будьте точні.

-           Не пояснюйте очевидне, те, що і так зрозуміло зі знімка. «Борис Єльцин широко посміхається, у той час як поряд із ним Якушкін сидить, закривши руками обличчя».

-           Ідентифікуйте основних діючих осіб на фотографії.

-           Не повторюйте у підписах того, що буде сказано у заголовках і підзаголовках.

-           Уникайте домислів. «Похмурий громадянин спостерігає за демонстрацією розлючених бабусь». Як ви можете бути впевнені, що він похмурий? Може, він просто саме сів на цвях або просто не фотогенічний? Чому ви думаєте, що бабусі розлючені? Може, вони просто збуджені та у збудженні розмахують авоськами? У кожному разі, якщо ви навіть змушені оцінювати внутрішній стан людей, принаймні, намагайтеся робити це об'єктивно.

-           Пишіть тільки те, у чому ви абсолютно впевнені. Якщо щось неясно, поговоріть з фотографом або журналістом, який був на місці події.

-           Не використовуйте звороти типу: на фотографії – ім'ярек; на фотографії зображена ТРУБА; ви бачите КВІТКУ; і т.п.

-           Якщо фотографія архівна або зроблена не до цього номера, укажіть дату, коли вона була зроблена.

-           Пам’ятайте, що фотограф завжди намагається зафіксувати певний момент часу. Коли це тільки можливо, використовуйте теперішній час і відповідні граматичні конструкції. Це допоможе створити відчуття безпосередності події.

-           Не намагайтеся використовувати гумор, коли фотографія цього не відображає.

-           Описання іноді можуть дуже допомогти читачам. Людина «одягнена у чорне», «той, що тримає водонапірний шланг,», «той, що стоїть праворуч від дивана» - все це добре допомагає читачеві зрозуміти, про кого ж йде мова.

-           Не бійтеся публікувати довгі підписи, якщо більший обсяг інформації дійсно допоможе читачеві краще зрозуміти матеріал і ситуацію.

-           Іноді як підписи можна використати цитати героїв ілюстрацій. Коли доречно, будьте готові це зробити.

-           Нормальне повсякденне мовлення підходить для підписів найкраще. Уникайте кліше. Пишіть підписи так, ніби ви розповідали суть матеріалу члену вашої сім'ї.

Категорія: Теорія журналістики | Додав: Lubava (2009-08-20)
Переглядів: 1187 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт створено в дизайн-студії «Аватар» © 2009
Використання інформації дозволяється при умові гіперпосилання на сайт www.korrespondent.at.ua
(для друкованих ЗМІ з письмового дозволу автора).
Сайт управляється системою uCoz