Сайт сучасного журналіста
Ви - Гість

Меню сайта

Категорії розділу

Головна » Статті » Теорія журналістики

Планування ілюстрацій для редакторів

I. Якщо ви плануєте документальну фотографію

 

Прогнозуйте. Хід багатьох подій можна передбачати. Часто заздалегідь відомо, хто буде учасником подій, де це буде відбуватися та коли. Виходячи з цього, завжди можна спробувати спрогнозувати, що й хто може бути в кадрі, і якою буде основна дія. Плануйте  ілюстрації так  само, як би ви планували матеріал: орієнтуйте фотографа на головне та обмірковуйте разом з ним необхідні деталі. (Наприклад, якщо ви збираєтеся писати про дитяче свято, то в кадрі повинні бути, по-перше, діти, по-друге, напевно, їхні батьки, але ніяк не місцеві начальники, які це свято будуть відкривати. Або, якщо в матеріалі мова йтиме про вчительку, що вечорами працює у стриптиз-шоу, то, очевидно, цікаво буде одержати знімок також і з шоу, і з уроку, який ця вчителька веде). Але на цьому етапі фотожурналіст,  репортер і редактор повинні працювати разом, на зразок того, як працюють репортер і оператор на телебаченні: візуальний ряд повинен доповнювати, конкретизувати та/або інтерпретувати текст, працювати на завдання, єдине для всього інформаційного пакета.

 

NB Тут і далі, коли ми говорили про планування документальних знімків, варто зазначити, що планування можливе тільки до певного ступеня і не повинне доходити до абсурду. Зрозуміло, фотографу, як і репортеру, необхідна свобода дій і прийняття конкретних рішень відповідно до обставин.

 

Радьтеся з дизайнером. Якими є бажані пропорції фотографії? Чи буде вона горизонтальною або вертикальною? Чи виникне необхідність у великому портретному знімку або потрібен буде загальний план? Є чи побажання з приводу технічних характеристик фотографії (контрастність, джерела освітлення, зернистість, колір, і т.п.)? Скільки знімків і якого роду може знадобитися? Дизайнер бачить смугу в цілому і часто здатний сказати заздалегідь, що приблизно йому потрібно. Спільне попереднє обговорення допоможе дизайнерові побудувати більш досконалий інформаційний пакет, а фотографові більш раціонально розподілити свої зусилля.

 

NB Якщо ви плануєте один знімок, це не означає, що фотограф повинен зняти і представити одну фотографію. У кожному разі повинна бути достатня кількість ілюстрацій, з яких можна вибрати найбільш вдалу.

 

II. Якщо підготовка документальної фотографії неможлива або недоцільна

 

Документальний знімок - перше і головне, про що потрібно думати інформаційній газеті. Однак, є випадки, коли можна і навіть розумніше планувати інші види ілюстрації (інфографіку, постановочне фото,  маніпульований колаж, малюнок).

 

Заздалегідь відомо, що з різних причин фотограф не буде мати достатнього доступу до подій, або занадто великий ризик, що знімок не вийде.

 

Предметом публікації є абстрактна проблема.

 

Предметом публікації є ставлення до подій або проблеми.

 

Якщо ви готуєте інформаційне інтерв'ю, і головну цінність несе  інформація, а не той, факт, що вона надана певною людиною.

 

Якщо планується матеріал із прес-конференції.

 

NB У останніх двох випадках дуже важливо зрозуміти, що ми ілюструємо. Якщо ми ілюструємо матеріал, у якому Іван Іванович Сидоров розповідає, чому цього року в місті будуть проблеми з капустою, то предметом публікації є дефіцит капусти, а не сам Іван Іванович. Отже, і на головній ілюстрації повинен бути не Іван Іванович, а щось, що стосується власне самої проблеми. Те ж стосується і прес-конференцій. Якщо основний інтерес прес-конференції - розповідь про проблему або просте повідомлення інформації, то ілюструвати потрібно саме це, а не розміщувати однакові та нудні фотографії керівників, що засідають у президії. У кожному разі предмет публікації не повинен різнитися із предметом ілюстрації.

 

Можливості ілюстрування різних матеріалів (розташовані в порядку пріоритетності)

 

Якщо предметом публікації є подія:

 

1.Перше, про що потрібно думати, - документальне фото.

 

2.Інфографіка, яка відтворює картину події (схеми катастрофи, картини злочину, графіки, що зображують раптове падіння котирувань, і т.п).

 

3. Фото учасників подій.

 

4. Графічна ілюстрація, яка може дати хоча б емоційну інтерпретацію подіям, що відбуваються, відповісти на запитання «а що це значить для мене, як жителя цього міста?».

 

 

 

 

 

Якщо предметом публікації є конкретна проблема:

 

1. Якщо є можливість зафіксувати конкретні наслідки проблеми, то потрібно робити документальне фото. При цьому пам’ятайте, що в кадрі, по можливості, повинні бути люди. Тому що наслідки проблеми - це наслідки для людей.

 

2. Інфографіка (графіки, таблиці, схеми, карти).

 

3. Постановочне фото, колаж або малюнок, емоційно інтерпретуючий матеріал.

 

Якщо предметом публікації є абстрактна проблема («вічна проблема»):

 

1. Постановочне фото, колаж, малюнок.

 

2. Інфографіка (статистична інформація, представлена в графічному вигляді).

 

 

Якщо предметом публікації є ставлення до події або проблеми (коментарі, думки):

1. Постановочне фото, колаж, малюнок.

 

2. Фото автора думки.

 

Якщо предметом публікації є особистість героя:

 

1. Портрет героя «в обстановці». (Просто прийти і зробити пару знімків людини - недостатньо. Нехай фотограф проведе якийсь час із героєм).

 

Якщо предметом публікації є окремий факт:

 

1. Інфографіка (схема, карти, графіки, і т.п.).

 

2.Постановочна фотографія, колаж, малюнок.

 

Якщо ви вирішили готувати постановочне фото, колаж або малюнок, перед тим, як перейти до пошуку ідей, потрібно відповісти на наступні питання:

 

o       Яке наше послання читачеві? Що це означає для читача? Що ми йому хочемо повідомити, сказати?

 

o       Яка думка (відчуття) повинна з’явитися у читача?

 

o       Чи доречна іронія?

 

o       Якої категорії читачів безпосередньо стосується проблема? Хто повинен бути на ілюстрації?

 

Коли ідея дозріла:

 

§         Чи є можливість зробити постановочне фото? Що для цього реально буде потрібно?

 

§         Якщо необхідне коллажування, то які елементи потрібні? Хто їх буде виконувати, як і у який термін?

 

§         Чи реально втілити ідею наявними силами і на наявній техніці?

 

§         Зробіть начерк.

 

III. Хто повинен бути на ілюстраціях?

 

Не захоплюйтеся фотографіями начальників та «зірок». Цільова аудиторія повинна бачити в газеті себе і читати про себе, тому ілюстрації (не тільки фотографії, але й малюнки) повинні зображувати насамперед ваших читачів.

 

Якщо можливо, у кадрі завжди повинні бути люди.

 

Проаналізуйте ілюстрації, які з'являються у вашій газеті. Хто є їх героєм? Майже напевно це чоловік середнього віку. Стежте за тим, щоб в ілюстраціях були представлені всі категорії населення більш-менш  пропорційно тому, яке місце вони займають у вашій цільовій аудиторії: жінки, літні люди, підлітки, національні меншини і т.п.

 

Автор: (Дмитро Сурнін, МОСКВА)

Категорія: Теорія журналістики | Додав: Lubava (2009-08-20)
Переглядів: 2112 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу

Логін:
Пароль:

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт створено в дизайн-студії «Аватар» © 2009
Використання інформації дозволяється при умові гіперпосилання на сайт www.korrespondent.at.ua
(для друкованих ЗМІ з письмового дозволу автора).
Сайт управляється системою uCoz