Сайт сучасного журналіста
Ви - Гість

Меню сайта

Категорії розділу

Головна » 2010 » Липень » 25 » Автобуси фарбують, а люди їздять на таксі
5:07 PM
Автобуси фарбують, а люди їздять на таксі
Автобуси фарбують, а люди їздять на таксі

Із рейсових маршрутів на чотири дні (2, 3, 4, 5 липня) раптово зникли автобуси ТОВ «Кобелякиавтотранс». А потім знову з’явились і продовжили рух, ніби нічого і не трапилось. Журналістське розслідування відносно таємничого зникнення і повернення автобусів тривало протягом тижня.


Вівторок, 6 липня

— А ви знаєте, що автобуси із п’ятниці не ходять? — звернулися до редакції обурені читачі. — Ми не могли додому в село доїхати!

Телефонуємо на автостанцію. Повідомляють, що рух автобусів уже відновлено, відмінено лише маршрут Кобеляки — Кременчук.

Звертаємось до директора ТОВ «Кобелякиавтотранс» Олександра Семенця за коментарем. Він прохає почекати з розмовою до четверга.


Четвер, 8 липня

Олександр Семенець не бере слухавки. У ТОВ «Кобелякиавтотранс» нам повідомляють, що він у Полтаві.

На автостанції відсутність кобеляцьких автобусів не коментують. Чому їх не було, говорять, не знають. Підприємці, що мають точки продажу в приміщенні автостанції, пригадують події 2–5 липня: «Люди хотіли поїхати додому, автобусів не було. Одні викликали таксі, інші знайомим дзвонили, щоб їх автомобілем забрали. Був справжній хаос. Та й сьогодні світлогірського автобуса не було…»

У райдержадміністрації повідомили, що надійшло звернення від громадян з цього питання.

Щоб підтвердити або розвіяти чутки про не пройдений транспортом техогляд, ми звернулися до директора діагностичного центру, який знаходиться на території ТОВ «Кобелякиавтотранс», Віталія Голтвянського.

Варто зауважити,  ще понад рік тому Віталій Голтвянський очолював ТОВ «Кобелякиавтотранс», а  тепер діагностує технічний стан автотранспорту цього підприємства.

На запитання про ситуацію з техоглядом автобусів екс-директор ТОВ «Кобелякиавтотранс» демонструє чек, день оплати якого — 2 липня 2010 року.

— Техогляд вони повинні пройти до 1 липня. Я так розумію, вони повинні були починати його проходити за місяць. А тягли… Тільки зараз проплатили. Через те у них не пройдені техогляди. Три автомобілі подали — три автомобілі офіційно пройшли техогляд. Після того не було жодного. Сьогодні обіцяли подати.

На подвір’ї автопідприємства автор спостерігала за тим, як працівники фарбували один з автобусів.

За неофіційною інформацією, ДАІ продовжила талон техогляду кобеляцьких автобусів на три дні: 8 липня цей термін закінчується.


П’ятниця, 9 липня

Олександр Семенець уже традиційно не бере слухавки, коли йому телефонуємо.

На автостанції відмовилися давати будь-які коментарі про відсутність кобеляцьких автобусів на маршрутах протягом 4 днів.

— Я нічого не можу вам сказати, хіба те, що телефон у ці дні не затихав, — розповідає старший касир Кобеляцької автостанції Ольга Клочко.

— А зараз є маршрути, по яких немає автобусів?

— Не можу сказати. Це питання до перевізників.

Відмова касира повідомити про відсутність автобусів на маршрутах здалася автору мінімум дивною, оскільки її колега у моїй присутності за кілька хвилин до цього пояснювала пасажиру, що «автобуса сьогодні не буде».

Утім, більшість рейсів функціонували, про що свідчив відносний спокій пасажирів у залі очікування.

— Не ходили раньше. Ми звонили, сказали потомушо проходили техосмотр. Січас все слава Богу… — говорить жінка з Дабинівки.

— А ми вже зажурились, як чотири дні не було, — додає жінка, що сидить поряд.

— А чим добиратиметесь, якщо знову автобуса не буде? — допитуюсь.

— Нічим. Наймай та й їдь. Мені до Дабинівки таксі 120 гривень стоятиме.

Водій одного з маршрутів неформально розповів: «Нам дали дозвіл на проїзд лише на 10 днів. А чи буду далі їздити — не знаю. Винні не ми, а інша група людей. Коштів немає. Кожного року повинні давати субвенцію, і в цьому році більше 100 тисяч повинні дати, а не дають.»

Ми подали інформаційний запит до Кобеляцької райдержадміністрації відносно звернень громадян з цього питання. Чекаємо відповіді.


Понеділок, 12 липня

Для порівняння ситуації з пасажирськими перевезеннями зв’язалися з колегами із Пирятина, оскільки там уже довгий час існують схожі проблеми.

Редактор газети «Пирятинські вісті» Ганна Синяк розповідає: «Автобуси ходять дуже погано. Ми вже навіть перестали писати про це. Раніше жителі району постійно звертались до редакції, однак усі публікації з цього приводу були безрезультатними. У АТП відповідають, що коштів немає, ще й держава заборгувала за перевезення пільгових категорій.»

Людям з багатьох сіл Пирятинського району доводиться добиратися до райцентру своїм або попутним транспортом. У звіті голови Пирятинської райдержадміністрації за 2009 рік говориться: «Сьогодні на районних маршрутах працює ВАТ «Пирятинське АТП-15343» — вісім маршрутів, приватні підприємці — три маршрути… Здійснюється співпраця з приватними перевізниками, які працюють в режимі таксі. На сьогодні пасажироперевезення здійснюють 62 таксисти…»

Висновки про те, що в майбутньому може чекати на наш район у плані перевезень, робіть самі. За словами кобеляцьких таксистів, наплив людей у чотири дні відсутності автобусів був у декілька разів більший. Люди замовляли таксі, щоб доїхати на залізничні вокзали у Білики та Бутенки, дістатись до лікарні в Полтаву та ін.


Вівторок, 13 липня

Нарешті вдалося домовитись про зустріч з Олександром Семенцем. Далі діалог.

— Олександре Володимировичу, чому автобуси були відсутні на маршрутах протягом чотирьох днів?

— Відбувався косметичний ремонт та пофарбування автобусів.

— Віталій Голтвянський ствер­­­джує, що автопідприємство запізнилося з техоглядом. Це дійсно так?

— Ми не встигли своєчасно підготуватися через фінансові труднощі. Підприємство знаходиться у тяжкому фінансовому стані. Причиною є невідповідність тарифів на перевезення фактичним витратам, подорожчання вартості запасних частин, матеріалів, автогуми. Також — значне зменшення потоку пасажирів, особливо у зимові місяці. Бажає кращого стан автодоріг, особливо на маршрутах приміського сполучення. Наприклад, з села Лучки до повороту на автодорогу Кобеляки — Світлогірське покриття знаходиться у незадовільному стані. Однак автобуси все-одно їдуть, пошкоджуючи ходову частину транспорту. А це знову спричиняє додаткові витрати. Це лише один приклад з багатьох.

— Три роки тому керівництво АТП у Пирятині частково відмінили пільговий проїзд у автобусах для того, щоб зменшити фінансові труднощі підприємства. Чи є ймовірність, що ТОВ «Кобелякиавтотранс» піде на такі непопулярні кроки?

— Ні. Ми виконуємо законодавство України, тому і надалі будемо здійснювати перевезення пільгових категорій населення. До речі, не має значення: одного пасажира потрібно перевезти чи десять, автобус все-одно їде. Перевезення виконується згідно укладених договорів з обласною адміністрацією, ми не маємо права щось змінювати. Тому, на відміну від приватних перевізників, постійно отримуємо збитки.

— Яка ситуація з проходженням техогляду на сьогодні?

— Зараз два автобуси стоять на підготовці до проходження техогляду — на пофарбуванні. Усі маршрути функціонують: сім приміських та сім міжміських.

Наостанок директор ТОВ «Кобелякиавтотранс» запевнив читачів «ЕХО», що надалі автобуси ходитимуть стабільно. Сподіватимемось.


Середа, 14 липня

До редакції «ЕХО» оперативно надійшла відповідь на інформаційний запит. Пропонуємо її читачам.

«Повідомляю, що 5 липня 2010 року до райдержадміністрації звернулася 1 громадянка з с.Ліщинівка щодо відсутності автобусного обслуговування приміського маршруту Кобеляки — Чорбівка.

Цього ж дня виконуючим обов’язки голови районної державної адміністрації Рудичем М. О. проведено зустріч з директором ТОВ «Кобелякиавтотранс» Семенцем О. В. з питання відсутності обслуговування населення району автобусами ТОВ «Кобелякиавтотранс», в тому числі і приміського маршруту Кобеляки -Чорбівка, та наголошено на вжитті термінових заходів з відновлення транспортного обслуговування населення та стабілізації руху автобусів на приміських та міжміських маршрутах.

07.07.2010 року питання щодо порушення графіків руху автобусів за маршрутами, які обслуговуються ТОВ «Кобелякиавтотранс», розглядалося на нараді при першому заступнику голови районної державної адміністрації Рудичу М. О. з керівниками підприємств транспорту, зв’язку та дорожнього господарства. Директором ТОВ «Кобелякиавтотранс» Семенцем О. В. на нараді надано пояснення про порушення розкладів руху автобусів та відновлення обслуговування населення району транспортом підприємства. Рух автобуса за маршрутом Кобеляки — Чорбівка відновлено 06.07.2010 року.

Перевізнику було вказано на недоліки у роботі та недопущення надалі порушень розкладів руху автобусів на приміських та міжміських маршрутах.


Виконуючий обов’язки голови районної державної адміністрації М. РУДИЧ»

Автор: Любов ОНИЩЕНКО
Категорія: Матеріали журналіста | Переглядів: 1322 | Додав: Lubava
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу

Пошук

Архів записів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт створено в дизайн-студії «Аватар» © 2009
Використання інформації дозволяється при умові гіперпосилання на сайт www.korrespondent.at.ua
(для друкованих ЗМІ з письмового дозволу автора).
Сайт управляється системою uCoz